Trener prowadzący szkolenie
Rafał Jackiewicz (Trener)
Z marketingiem, public relations i mediami związany od kilkunastu lat. Od 10 lat w branży e-commerce i marketingu internetowym, gdzie realizował projekty m.in., dla MAKRO Cash&Carry, Merlin Group, czy bdsklep.pl – jednego z największych w Polsce supermarketów internetowych. Ekspert branży FMCG, współpracował m.in., z Nestle, Procter&Gamble, Unilever, Coca Cola, L’Oreal Polska, Reckitt Benckiser, Henkel, budując ekspozycję oraz sprzedaż marek i produktów online. Prelegent na konferencjach branżowych, np.: Targi eHandlu, Internet Standard, EastBiz, a także Czwartkach Social Media. Zarządzał zespołami marketingu, performance i retention liderów e-commerce w swoich kategoriach. Pasjonat Big Data, Marketing Automation, Al. oraz Blockchain. Absolwent Studiów Menedżerskich w Szkole Głównej Handlowej oraz Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
Cele szkolenia
- zrozumiesz specyfikę handlu w Internecie,
- będziesz potrafił wybrać właściwych partnerów do rozwoju sprzedaży,
- dowiesz się jak zaplanować kooperację ze sklepami internetowymi,
- będziesz potrafił przygotować niezbędne materiały do rozpoczęcia współpracy,
- zdobędziesz wiedzę jak świadomie monitorować wszystkie kluczowe KP
O szkoleniu
W dobie kiedy sprzedaż internetowa „zabiera” olbrzymią część tortu sprzedażowego tradycyjny formom sprzedaży, wiedza i umiejętności planowania i egzekucji sprzedaży w kanale e-commerce stają się kluczowe. Umiejętności i wiedza zdobyta na szkoleniu pozwolą zrozumieć specyfikę handlu w Internecie, wybrać właściwych partnerów do rozwoju sprzedaży, w sposób metodyczny i zorganizowany zaplanować kooperację ze sklepami internetowymi, prawidłowo przygotować niezbędne materiały do rozpoczęcia współpracy oraz świadomie monitorować wszystkie kluczowe KPI.
Informacje organizacyjne
Grupa uczestników – max. 15 osób
Szkolenie trwa 2 dni (ok. 16 godzin)
Szkolenie prowadzi: 1 trener – praktyk sprzedaży
Miejsce: Warszawa
Szkolenie certyfikowane
Organizator
Blended learning (sala szkoleniowa + online)
Szkolenie może być realizowane w formie Blended Learning metodzie szkoleniowej, łączącej szkolenie z trenerem na sali szkoleniowej, a następnie szkoleniem Online. Będziesz miał okazję uczestniczyć w dwóch dniach zajęć na sali szkoleniowej oraz po szkoleniu otrzymasz dostęp do platformy SalesOn.pl wraz z dodatkowym szkoleniem Online z podobnego obszaru tematycznego. To tak jakbyś zgłosił się nie na jedno, a na dwa różne szkolenia.
Zdobądź certyfikat szkolenia
- Po ukończeniu szkolenia, otrzymasz certyfikat ukończenia szkolenia w formie papierowej.
- Certyfikat jest dowodem ukończenia jednego z najlepszych tego
typu szkoleń sprzedażowych. - Dodatkowo po ukończeniu szkolenia handlowego, otrzymasz
potwierdzenie umiejętności sprzedażowych w sieci LinkedIn!
Zobacz ramowy program szkolenia
MODUŁ 1: Internetowy kanał sprzedaży.
Charakterystyka kanału sprzedaży, procesu cyfryzacji handlu oraz trendów, które mają wpływ przy budowę sprzedaży w tym środowisku. Omówienie modeli rozwoju sprzedaży w Internecie w kooperacji z typami partnerów. Analiza ścieżek użytkowników z uwzględnieniem procesu decyzyjnego, misji zakupowych, a także zewnętrznych (poza sklepem) i wewnętrznych (w sklepie) punktów styku na drodze do konwersji. W module m.in.:
- E-com w Polsce: rynek, użytkownicy, produkty.
- Kondycja sklepów internetowych.
- Zwyczaje zakupowe,
- Oczekiwania profili demograficznych.
- Typowe modele rozwoju sprzedaży: Monobrand, Multibrand, Marketplace.
- Proces decyzyjny i ścieżka zakupowa w zależności od kategorii produktu.
MODUŁ 2: Rozpoczęcie kooperacji ze sklepami internetowymi.
Jak wybrać partnerów do budowania sprzedaży uwzględniając oczekiwania producenta/marki. Na co zwracać uwagę i skąd czerpać wiedzę do oceny. Składowe do przygotowania kooperacji ze sklepami internetowymi t.j.: zdjęcia, opisy produktów, kategoryzacja, atrybuty. Sposoby budowania strategii cenowej wynikającej z roli produktu na internetowej półce, a także kluczowe elementy przy obsłudze sklepu internetowego wraz z ich wpływem na rozwój sprzedaży. W module m.in.:
- Audyt partnera, ocena potencjału.
- Asortyment i strategii prowadzenia sprzedaży.
- Asortymentowe techniki sprzedażowe (Bundle pack, sample, 3 za 2, 3 za X zł.)
- Obsługa sklepu internetowego: model logistyczny, realizacja zamówień, serwisowanie stock-u, wsparcie merytoryczne dotyczące produktów.
MODUŁ 3: Budowa sprzedaży.
Narzędzia wsparcia sprzedaży w sklepach internetowych. Poruszone zostaną rodzaje mediów, z których mogą korzystać sklepy. Rola i waga CRM w dotarciu do grupy docelowej i budowaniu sprzedaży . Sposoby współpracy uzależnionej od poziomu inwestycji oraz natężenia wymiany informacji. Uczestnicy zbudują Joint Business plan i dowiedzą się jakie są czynniki rozwoju współpracy o zaawansowany model kooperacji. Uczestnicy nauczą się korzystać z metryk e-commerce celem monitoringu i oceny współpracy. W module m.in.:
- Narzędzia marketingowe sklepów (Email marketing, sms, push, rekomendacje).
- Media: Google Ads, Sieci afiliacyjne, social media.
- Porównywarki itp..
- Usługi sklepów: opłaty stałe, rozliczenie za efekt.
- Joint Business Plan jako model współpracy.
- Metryki i narzędzia analityczne: Google Analytics, Data Studio, TradeWatch.