Trener prowadzący szkolenie
Małgorzata Jastrzębska (Ex-kupiec / Trener)
19 lat doświadczeń w sprzedaży. Wieloletni manager sieciowy i praktyk biznesu. Rozpoczęła pracę w Globi, gdzie była m.in. stock menedżerem, kierownikiem ds. zamówień i kupcem. Od 2000 roku – kupiec CARREFOUR zarządzający kolejnymi działami. W latach 2002 – 2011 Senior Manager ds. Zakupu Sektora „PDK” i „PFT” Carrefour Dyrekcja Wykonawcza. Pracując na sklepach zajmowała się. projektem „merchandising”; działem Non Food. Pracując w jednej z największej na świecie korporacji, nawiązała współpracę z dziesiątkami dostawców. Realizowała projekty również w sytuacjach szczególnych np. „misje na prowincji”, zwolnienia grupowe, fuzje, kryzys wartości. Certyfikowany Coach (ICF ACC). Połączenie twardych umiejętności biznesowych z nastawieniem na rozwój „miękkich” kompetencji. Specjalista w negocjacjach. Ekspert w zapisach kontraktowych. W kontakcie z Dużymi Graczami, umie pokazać przestrzeń w rozmowach, ale i cel walki o każdy cm pola. Rozumie specyfikę pozycji rynkowej małych jak i dużych firm, które planują rozwój współpracy z silnym partnerem. Specjalizacja: Negocjacje z Kupcem, Współpraca z sieciami, Category Management, Controlling finansowy.
Dla koto to szkolenie?
Dla negocjatorów, handlowców, sprzedawców, managerów szczególnie
dla Key Account Managerów. Dla tych którzy chcą rozbudować i wzmocnić warsztat radzenia sobie w problemie zmian cen do klienta. Potrzebującym poznać nie tylko tajemną wiedzę co może myśleć kupiec a co musi bronić,
ale i nabyć pewne umiejętności i nowe elementy postawy, które wzmocnią orientację i skuteczność szczególnie w rozmowach z silnymi i kluczowymi graczami. Wszystko to przełoży się na większe poczucie pewności siebie managerów w tym trudnym momencie obrony cennika. Szkolenie jest dedykowane dla osób o różnym poziomie zaawansowania. Dla handlowców
z różnych kanałów dystrybucji. W dużej części oparte na metodach znanych
w rynku nowoczesnym dużych sieci FMCG, ale nie tylko. Uniwersalne metody jak np. argumentacja cennika oparta na parametrach kierowana może być do przedstawicieli kanału tradycyjnego, DIY jak i klientów e-commerce.
Dla początkujących będzie to „demo”, instrukcja obsługi klienta szczególnie
w kryzysie. Dla ekspertów odświeżenie wiedzy i porównanie metod działania oraz zastrzyk energii i ciekawostek jak może myśleć druga strona.
Dlaczego warto?
Każdy Key Account Manager chciałby poznać perspektywę kupiecką w sytuacji konieczności zmian cennika. Rozpracowanie prawdziwych potrzeb drugiej strony oraz opracowanie sposobu podania konieczności podniesienia cen ułatwi przejście przez potencjalnie konfliktogenny okres bez straty w obrocie
czy relacjach. Trener, praktyk biznesu i ex-kupiec pozwoli na „kupieckie” pokazanie w jaki sposób warto argumentować podwyżki w twardych rozmowach z liderem rynkowym. Wpłynie to na wypracowanie silniejszego stanowiska firmy wobec nacisków kontrahenta (np. zablokowanie dostaw, czy odmówienie zmiany cen). Przełoży się to na zabezpieczenie wypracowanego z kontraktu zysku, który łatwo można utracić nie znając sposobów skutecznego działania w obawie przed utratą obrotów. To niepowtarzalna okazja do uzyskania porady, wskazówki, recepty na konkretne, bolące kwestie, sprawiające trudności lub blokujące dalsze rozmowy z siecią. Ekspert od negocjacji, kupiec i szef kupców (z niemal 20letnim stażem pracy w sieci wiodącej) wyjaśni i wskaże konkretne, skuteczne działania w osiągnięciu zamierzonego efektu. Dodatkowo każdy z uczestników przed
i po szkoleniu będzie mógł zgłosić swoje wyzwanie i case co do którego otrzyma feedback i wsparcie ze strony trenera. Każdy z uczestników wnoszących swój konkretny problem, ze szkolenia wyjdzie z samodzielnie opracowanym Action Planem.
Informacje organizacyjne
Grupa uczestników – max. 15 osób
Szkolenie trwa 2 dni (ok. 16 godzin)
Szkolenie prowadzi: 1 trener – praktyk sprzedaży
Miejsce: Warszawa
Szkolenie certyfikowane
Organizator
Zdobądź certyfikat szkolenia
- Po ukończeniu szkolenia, otrzymasz certyfikat ukończenia szkolenia w formie papierowej.
- Certyfikat jest dowodem ukończenia jednego z najlepszych tego
typu szkoleń sprzedażowych. - Dodatkowo po ukończeniu szkolenia handlowego, otrzymasz
potwierdzenie umiejętności sprzedażowych w sieci LinkedIn!
Zobacz ramowy program szkolenia
MODUŁ 1: Pandemia a ekonomia i relacje
Rozpoczynamy od wprowadzenia w obecny klimat otaczającej nas rzeczywistości pandemicznej i tego jak może to wpływać na powodzenie Twoich celów biznesowych. Kiedy tematu pandemii nie poruszać, bo może
to wywołać niepotrzebne napięcia, a kiedy element ten może być konieczny, aby obronić swój cel. Popracujemy nad budowaniem większej świadomości oraz swobody poruszania się w tym temacie. W module m.in.:
- Czynniki które mogą podpowiadać nam, że wpływ pandemii na nasze stanowisko czy ofertę może nas wspierać w procesie sprzedaży czy negocjacji
- Trendy konsumenckie podczas pandemii – krótki przegląd
- Jak rozmawiać o ewolucji zmian w kategorii produktowej?
- Powody roszczeniowości kupca
- Braki i nadwyżki w produkcji – jak przedstawić koszty i estymować obroty?
- Metody obrony, kiedy to kupiec zasłania się pandemią i tylko to jest powodem odmowy podwyżki
- Ćwiczenie grupowe – Przygotuj stanowisko w oparciu o sytuację pandemiczną i jej wpływ, na produkt który sprzedajesz
MODUŁ 2:Badanie możliwości – szanse. Ocena sytuacji pod względem możliwości zmian cen:
W tym module dokonamy przeglądu różnych sytuacji rynkowych oraz wewnętrznych sieci / kupca mających wpływ na możliwość zmiany cen. Zrozumiesz pewne zachowania kupców, które pozwolą Ci na uświadomienie sobie, jakie są standardowe „zagrywki” w odpowiedzi na zgłoszenie podwyżki. Podejdziemy do znanego dylematu okoliczności rozmów nad podwyżkami – Czy negocjacje roczne są dobrym momentem na zmianę cennika? Zdobędziesz nowe spojrzenie na możliwości wyjścia z impasu, kiedy słyszysz stanowcze NIE z drugiej strony. W module m.in.:
- Przegląd różnych sytuacji rynkowych oraz wewnętrznych procedur sieci / kupca mających wpływ na możliwość zmiany cen
- Okoliczności rozmów nad podwyżkami ( kiedy sytuacja jest dla nas korzystniejsza)
- Poznanie wielkiej czwórki – narzędzi technicznych w matematyce handlowej sieci
- Praca działu „Pricing Sieciowy”– formuła zarządzania ceną sprzedaży
- Ewolucja rentowności dostawcy jako badanie przez kupca możliwości zmian taryfy
- Benchmark (Batna) Kupca, czyli jak propozycja podwyżki jest rozpatrywana na tle całej kategorii
- „Dwie bazy i efekt domino”, – czyli jaki jest obecny cel kupca (obrót czy marża), – po czym poznać i jakie działania podjąć, kiedy wiemy, że bardziej mu zależy na marży niż na obrocie ( i na odwrót)
- Ćwiczenie grupowe – Wzór pisania listu/ maila do kupca o braku możliwości towarowania po starych cenach
MODUŁ 3:Negocjacje zmiany cen z siecią – proces
W tej części odkryjesz nowe pułapki i czułe miejsca, na które warto szczególnie zwracać uwagę podczas rozmów z sieciami. Wzmocnisz umiejętności komunikacyjne oraz poznasz techniki wywierania wpływu, jako baza do skutecznej perswazji (przegląd). Dodatkowo dowiesz się, jaki styl rozmów preferujesz i jakie w związku z tym mogą być szanse i zagrożenia interpretacja wyników – wskazówki. Wzmocnisz, jakość Twoich wypowiedzi przyswajając język perswazji. Omówimy też zagadnienia prawne w obszarze „wpływania” na (zmianę) ceny sprzedaży detalisty.
W module m.in.:
- Trzy przestrzenie czasowe procesu zmiany cen zakupu oczami kupca
(np. Etap I – czekamy na wszystkich z tej kategorii) - Średni ważony index cenowy na cenie detalicznej i założenia sieciowe
- Zagadnienia prawne a wpływ na (zmianę) ceny sprzedaży detalisty.
- Przegląd możliwych taktyk negocjacyjnych ( pułapki).
- Bazowe techniki wywierania wpływu, jako baza do skutecznej perswazji (przegląd głównych – Best practice).
- Ćwiczenie grupowe – Quiz i test jednokrotnego wyboru w zakresie matematyki handlowej i okoliczności podwyżki
MODUŁ 4:Wpływ podwyżki cen na inne kluczowe parametry kupca
Zobaczymy, jaki wpływ może mieć podwyżka na różne kwestie związane
z finansową stroną pilnowania biznesu przez kupca. Co najbardziej zaboli kupca a co okazać się może tylko grą negocjacyjną. Uporządkujemy w tej części główne priorytety kupca i najlepsze metody działania. Przyjrzymy się szczególnie, jaki może mieć wpływ podwyżka na uzgadnianie i realizację planu promocji (tzw. Biznes – promo-plan), na umowę handlową (zapisy i negocjacje); wielkość asortymentu czy wobec innowacji. Dowiesz się jak traktowana jest pod drugiej stronie kwestia płatności i finansów, logistyki, zatowarowania sklepów, rotacje towarów. W podsumowaniu spojrzenie na zmiany taryfy od strony spersonalizowanych celów kupca. Czy i w jaki sposób ten moment odbija się na relacjach między partnerami? Utrwalisz sztukę znajdowania, nazywania i dobierania argumentów wzmacniających Twoje cele oraz sposób używania nowych narzędzi, m.in. technik negocjacji. W module m.in.:
- Pokaz tabeli „ Jak zmienia się marża po wejściu zmian cen zakupu”
- Podwyżka – zagrożenie dla obrotu czy marży?
- Promocje –Biznes-Promo-Plan – szanse na podtrzymanie
- Odniesienie podwyżki do zapisów Umowy Handlowej
- Wielkość asortymentu sieci – jak podwyżka blokuje ilość sku
- Płatności i kwestie finansowe – spory cenowe
- Publikacje/ reklamy/ współpraca z działem marketingu
- Logistyka a zmiana cen (współpraca z ekipą logistyki)
- Spersonalizowane cele kupca – co robisz kupcowi podwyżką
- Ćwiczenie grupowe „Przeprowadź rozmowę Sam na Sam i obstaw kluczowy problem drugiej strony ”
MODUŁ 5:Narzędzia do zmian cen – konflikt w negocjacjach
Uszeregowanie narzędzi i określenie sytuacji, w których odpowiednie działanie może zadziałać najlepiej. Pokaz dobrych praktyk pt. „Studium Przypadków „Casy” pt.: (1) „Jesteśmy w konflikcie, …,czyli co dalej po całkowitym zablokowaniu zamówień” (2) „Kupiec nas zbywa nie słucha itd. …” Nauczysz się odróżniać sytuacje typu „próby odroczenia”, blefu kupca od konieczności – sytuacji, w jakiej znajduje się kontrahent. Podniesiesz wydajność i skuteczność, co da większy wpływ na otoczenie. W module m.in.:
- Trzy Top niezbędne informacje, jakie przygotowuje KAM idący na rozmowę
w konflikcie cennikowym - Analiza Pozioma i Pionowa Marży kupca w ocenie dalszych decyzji wobec dostawcy
- KPI kupca i zakres jego targetowania raz jeszcze
- Udziały rynkowe – jak mogą pomóc, a jak przeszkodzić w rozmowach o zmianie cen?
- Jak rozmawiać o marży klienta, aby nie obiecywać, ale i wykazać pozycję partnerską?
- Ćwiczenie grupowe: Opracowanie strategii dla Casu „Kupiec chce rekompensaty marży lub cofnięcia wprowadzonej podwyżki, mówi, że jest zmuszony, …, bo rynek”.