Informacje organizacyjne
Grupa uczestników:
max. 30 osób
9H zajęć
(3 sesje x 3h każda)
Miejsce:
Szkolenie online
Cena:
780zł / 1 osoba
Przebieg szkolenia (webinar online)
Sesja online - nr 1
Sesja online - nr 2
Sesja online - nr 3
Certyfikat
Podczas każdej sesji uczestnicy będą połączeni z trenerem poprzez system wideokonferencji na żywo (m.in. Microsoft Teams, Zoom, Click Meeting itd.). Uczestnicy będą widzieć trenera, będą mogli brać aktywny udział w szkoleniu, trenerowi zadawać pytania na żywo (video lub pisząc na chacie). Trener będzie również mógł w czasie rzeczywistym wyświetlać uczestnikom materiały czy prezentacje szkoleniową.
Trener prowadzący szkolenie (webinar online)
Joanna Ossowska-Nowicka (Trener)
Od kilkunastu lat związana z rynkiem farmaceutycznym, zarządzała sprzedażą i zakupami w największych sieciach aptek w Polsce oraz poza jej granicami. Ekspert w negocjacjach kontraktów pomiędzy sieciami aptek, a firmami farmaceutycznymi oraz dostawcami (hurtownie). Odpowiedzialna za tworzenie i wprowadzanie strategii cenowej, asortymentowej i marketingowej oraz markę własną. Doświadczenie zdobywała m.in. Abbott Laboratories, Fournier. Pełniła strategiczne funkcje w DOZ SA jako Dyrektor ds. Aptek, Deputy General Manager na Litwie oraz Dyrektor Kategorii OTC. W Super-Pharm jako Executive Pharmacy Manager decydowała o polityce zakupowo-sprzedażowej, wprowadzała na rynek markę własną Life. Jako Commercial Director i członek zarządu w Gemini zarządzała działem handlowym i marketingowym, odpowiadała za wprowadzenie category management.
Zobacz krótki film ze mną!
Dowiesz się czegoś więcej nie tylko o mnie ale i o szkoleniu które wkrótce poprowadzę. Kliknij i zainwestuj 1 minutę swojego czasu, po której będziesz miał więcej informacji o tym czy te szkolenie jest dla ciebie. Zapraszam
Zdobądź certyfikat szkolenia
- Po ukończeniu szkolenia, otrzymasz certyfikat ukończenia szkolenia w formie papierowej.
- Certyfikat jest dowodem ukończenia jednego z najlepszych tego
typu szkoleń sprzedażowych. - Dodatkowo po ukończeniu szkolenia handlowego, otrzymasz
potwierdzenie umiejętności sprzedażowych w sieci LinkedIn!
Zobacz ramowy program szkolenia
Sesja 1. (3 godziny zajęć online)
PRACA KUPCA SIECI APTECZNEJ – UMIEJSCOWIENIA W STRUKTURZE ZADAŃ I CELÓW.
Obejmować będzie zagadnienia związane z pracą Kupca sieci aptecznej, umiejscowienia w strukturze oraz zadań i celów. Zajmiemy się oczekiwaniami względem Kupca ze strony sieci aptek i wynikającymi z nich możliwościami kierowania współpracą handlową z Producentami. Dowiemy się jak skutecznie umówić spotkanie, jakie są przyczyny odmowy oraz jak rozwiązywać sytuację, w której Kupiec nie ma dla nas czasu. Zaznajomimy się też ze sposobami rozpoznawania poziomów decyzyjności, ponieważ w każdej sieci rola Kupca może być inna.
W module m.in. takie zagadnienia jak:
- Umiejscowienie Kupca w strukturze firmy.
- Co może, a czego nie może Kupiec?
- Poziomy decyzyjności i jak je rozpoznać?
- Za co odpowiada Kupiec?
- Na czym polega praca Kupca?
- Przyczyny niechęci i odmowy w kwestii spotkania.
- Postępowanie wobec odmowy.
Sesja 2. (3 godziny zajęć online)
NAJBARDZIEJ PRZECIWSKUTECZNE POSTAWY WE WSPÓŁPRACY HANDLOWEJ – CO ZROBIĆ, ABY JE WYELIMINOWAĆ.
Poruszymy zagadnienia związane z najbardziej przeciw skutecznymi postawami we współpracy handlowej oraz co zrobić, aby je wyeliminować. Nauczymy się jak eliminować błędy w przygotowaniu do spotkania oraz co zrobić, aby tematy związane z warunkami handlowymi np. jak nie poprawić warunków handlowych i w jaki sposób to uzasadnić.
W module m.in.:
- Co najbardziej denerwuje Kupca i działa przeciw Tobie?
- Co powinien posiadać Producent, aby dobrze przygotować się do spotkania?
- Co przygotowuje Kupiec na spotkanie z KAM?
- Co jest dla Kupca najważniejsze we współpracy z Producentem?
- Jak często należy kontaktować się z Kupcem?
- Najbardziej oczekiwane formy komunikacji.
- Jak podsumować dotychczasową współpracę, formułować wnioski i przygotować argumenty liczbowe?
- Jak uzasadnić brak poprawy warunków handlowych lub pogorszenie. Co w zamian?
- W jaki sposób zaprezentować potencjalne scenariusze współpracy, aby spotkały się najpierw z zainteresowaniem, a później zostały zaakceptowane?
Sesja 3. (3 godziny zajęć online)
CATEGORY MANAGEMENT – JAK DZIAŁAJĄ TE MECHANIZMY W SIECIACH APTECZNYCH ORAZ JAK JE WYKORZYSTAĆ DO OPTYMALIZACJI WARUNKÓW HANDLOWYCH?
Poznamy zagadnienia związane z category management i jak działają te mechanizmy w sieciach aptecznych oraz jak je można wykorzystać do optymalizacji warunków handlowych. Zaznajomimy się z kolejnymi etapami zarządzania kategorią począwszy od strategii firmy, poprzez ocenę i zdefiniowanie kategorii i jej roli oraz cele i plan wdrożenia. Sesja obejmować będzie również zagadnienia związane z matematyką handlową oraz praktyczne ćwiczenia, które pomogą opanować umiejętności do perfekcji.
W module m.in.:
- Category management – co to jest?
- Jak kupiec liczy przeniesienie warunków back na net/net/net?
- Jak Kupiec liczy rentowność?
- Różnica między marżą, a narzutem.
- Rola hierarchii, doboru asortymentu, zasady polityki cenowej, działania promocyjne, planogramy, rola marki własnej.
- Etapy działania przy zarządzaniu kategorią, obejmujące strategia firmy, ocenę kategorii i zdefiniowanie jej roli, cele dla kategorii oraz plan wdrożenia.
- Dlaczego Kupcy nie lubią kupować na dłużej, nawet z wydłużony terminem płatności? – Przeliczenie rotacji na koszt oraz wydłużonego terminu płatności na cash.