Szkolenie zamknięte (nie mniej niż 10 osób)

E-commerce 2020

Czyli jak skutecznie budować sprzedaż w kooperacji ze sklepami internetowymi test



Trener prowadzący szkolenie

Rafał Jackiewicz (Trener)

Z marketingiem, public relations i mediami związany od   kilkunastu lat. Od 10 lat w branży e-commerce i marketingu internetowym, gdzie realizował projekty m.in., dla MAKRO Cash&Carry, Merlin Group, czy bdsklep.pl – jednego z największych w Polsce supermarketów internetowych. Ekspert branży FMCG, współpracował m.in., z Nestle, Procter&Gamble, Unilever, Coca Cola, L’Oreal Polska, Reckitt Benckiser, Henkel, budując ekspozycję oraz sprzedaż marek i produktów online. Prelegent na konferencjach branżowych, np.: Targi eHandlu, Internet Standard, EastBiz, a także Czwartkach Social Media. Zarządzał zespołami marketingu, performance i retention liderów e-commerce w swoich kategoriach. Pasjonat Big Data, Marketing Automation, Al. oraz Blockchain. Absolwent Studiów Menedżerskich w Szkole Głównej Handlowej oraz Edukacji Medialnej  i Dziennikarstwa na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego  w Warszawie.

Cele szkolenia

  • zrozumiesz specyfikę handlu w Internecie,
  • będziesz potrafił wybrać właściwych partnerów do rozwoju sprzedaży,
  • dowiesz się jak zaplanować kooperację ze sklepami internetowymi,
  • będziesz potrafił przygotować niezbędne materiały do rozpoczęcia współpracy,
  • zdobędziesz wiedzę jak świadomie monitorować wszystkie kluczowe KPI

O szkoleniu

W dobie kiedy sprzedaż internetowa „zabiera” olbrzymią część tortu sprzedażowego tradycyjny formom sprzedaży, wiedza i umiejętności planowania i egzekucji sprzedaży w kanale e-commerce stają się kluczowe. Umiejętności i wiedza zdobyta na szkoleniu pozwolą zrozumieć specyfikę handlu w Internecie, wybrać właściwych partnerów do rozwoju sprzedaży, w sposób metodyczny i zorganizowany zaplanować kooperację ze sklepami internetowymi, prawidłowo przygotować niezbędne materiały do rozpoczęcia współpracy oraz świadomie monitorować wszystkie kluczowe KPI.

Informacje organizacyjne

Grupa uczestników – max. 15 osób
Szkolenie trwa 2 dni (ok. 16 godzin)
Szkolenie prowadzi: 1 trener – praktyk sprzedaży
Miejsce: dowolne, wskazane przez klienta
Szkolenie certyfikowane
Organizator

Blended learning (sala szkoleniowa + online)

Szkolenie może być realizowane w formie Blended Learning metodzie szkoleniowej, łączącej szkolenie z trenerem na sali szkoleniowej, a następnie szkoleniem Online. Będziesz miał okazję uczestniczyć w dwóch dniach zajęć na sali szkoleniowej oraz po szkoleniu otrzymasz dostęp do platformy SalesOn.pl wraz z dodatkowym szkoleniem Online z podobnego obszaru tematycznego. To tak jakbyś zgłosił się nie na jedno, a na dwa różne szkolenia.

Zdobądź certyfikat szkolenia

  • Po ukończeniu szkolenia, otrzymasz certyfikat ukończenia szkolenia w formie papierowej.
  • Certyfikat jest dowodem ukończenia jednego z najlepszych tego
    typu szkoleń sprzedażowych.
  • Dodatkowo po ukończeniu szkolenia handlowego, otrzymasz
    potwierdzenie umiejętności sprzedażowych w sieci LinkedIn!

Zobacz ramowy program szkolenia

MODUŁ 1: Internetowy kanał sprzedaży.

Charakterystyka kanału sprzedaży, procesu cyfryzacji handlu oraz trendów, które mają wpływ przy budowę sprzedaży w tym środowisku. Omówienie modeli rozwoju sprzedaży w Internecie w kooperacji z typami partnerów. Analiza ścieżek użytkowników z uwzględnieniem procesu decyzyjnego, misji zakupowych, a także zewnętrznych (poza sklepem) i wewnętrznych (w sklepie) punktów styku na drodze do konwersji. W module m.in.:

  • E-com w Polsce: rynek, użytkownicy, produkty.
  • Kondycja sklepów internetowych.
  • Zwyczaje zakupowe,
  • Oczekiwania profili demograficznych.
  • Typowe modele rozwoju sprzedaży: Monobrand, Multibrand, Marketplace.
  • Proces decyzyjny i ścieżka zakupowa w zależności od kategorii produktu.

MODUŁ 2: Rozpoczęcie kooperacji ze sklepami internetowymi.
Jak wybrać partnerów do budowania sprzedaży uwzględniając oczekiwania producenta/marki. Na co zwracać uwagę i skąd czerpać wiedzę do oceny. Składowe do przygotowania kooperacji ze sklepami internetowymi t.j.: zdjęcia, opisy produktów, kategoryzacja, atrybuty. Sposoby budowania strategii cenowej wynikającej z roli produktu na internetowej półce, a także kluczowe elementy przy obsłudze sklepu internetowego wraz z ich wpływem na rozwój sprzedaży. W module m.in.:

  • Audyt partnera, ocena potencjału.
  • Asortyment i strategii prowadzenia sprzedaży.
  • Asortymentowe techniki sprzedażowe (Bundle pack, sample, 3 za 2, 3 za X zł.)
  • Obsługa sklepu internetowego: model logistyczny, realizacja zamówień, serwisowanie stock-u, wsparcie merytoryczne dotyczące produktów.

MODUŁ 3: Budowa sprzedaży.
Narzędzia wsparcia sprzedaży w sklepach internetowych. Poruszone zostaną rodzaje mediów,
z których mogą korzystać sklepy. Rola i waga CRM w dotarciu do grupy docelowej i budowaniu sprzedaży . Sposoby współpracy uzależnionej od poziomu inwestycji oraz natężenia wymiany informacji. Uczestnicy zbudują Joint Business plan i dowiedzą się jakie są czynniki rozwoju współpracy o zaawansowany model kooperacji. Uczestnicy nauczą się korzystać z metryk e-commerce celem monitoringu i oceny współpracy. W module m.in.:

  • Narzędzia marketingowe sklepów (Email marketing, sms, push, rekomendacje).
  • Media: Google Ads, Sieci afiliacyjne, social media.
  • Porównywarki itp..
  • Usługi sklepów: opłaty stałe, rozliczenie za efekt.
  • Joint Business Plan jako model współpracy.
  • Metryki i narzędzia analityczne: Google Analytics, Data Studio, TradeWatch.

Opinie uczestników

Ćwiczenia oraz gry sprzedażowe wymagały od uczestników bezwzględnego zaangażowania, jednocześnie pozwoliły uczestnikom dokonać obiektywnej oceny umiejętności sprzedażowych stanowiących podstawę efektywnej pracy.
Jakub Krasicki, Dyrektor Działu Sprzedaży
Virgin Mobile
Powierzyliśmy firmie McHayes&StewardGroup rozwój naszego działu handlowego. Dzisiaj możemy śmiało potwierdzić, iż był to bardzo dobry wybór. Naszą współpracę oceniam jako bardzo owocną i efektywną.
Artur Juszczyński, Country Sales Manager
BASF Polska
Z prawdziwą przyjemnością informujemy, że uczestnicy bardzo wysoko oceniali profesjonalizm zaangażowanego przez McHayes&StewardGroup trenera. Równocześnie, z całą odpowiedzialnością, polecam Państwu szkolenia sprzedażowe firmy McHayes&StewardGroup.
Maria Kochalska, Dyrektor Handlowy
Haribo
Bardzo wysoko oceniamy poziom merytoryczny szkoleń, zaangażowanie trenera i firmy na każdym etapie współpracy. (…). Polecam szkolenia sprzedażowe McHayes&StewardGroup. To sprawdzony partner szkoleniowy.
Dorota Kulikowska, Learning for Development Manager
L'Oreal Polska
Bardzo wysoko oceniam poziom merytoryczny szkoleń realizowanych przez trenerów McHayes&StewardGroup i szczerze polecam tę firmę jako sprawdzonego partnera szkoleniowego.
Marta Pogorzelska, HR Business Partner
Tchibo Warszawa
Z całą pewnością mogę polecić McHayes&StewardGroup wszystkim firmom, które traktują szkolenia jako nieodłączny element wzmacniania własnej konkurencyjności na trudnym rynku FMCG.
Marta Pokutycka, Koordynator Komunikacji
Cadbury Wedel

Te szkolenia również mogą Cię zainteresować:

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.