Trener prowadzący szkolenie
W zależności od specyfiki Państwa branży, potrzeb, oczekiwań odnośnie tego jak szkolenie ma być poprowadzone, będziemy rekomendować odpowiedniego trenera z naszej grupy trenerskiej. Zdajemy sobie sprawę, że każda grupa uczestników szkolenia ma inne doświadczenia, inne oczekiwania oraz inną dynamikę. Dlatego też, wierzymy, że tym samym dla każdej grupy należy dobrać innego trenera, nie tylko pod względem doświadczeń, stanowisk które obejmował wcześniej ale co równie ważne, jego energii,, osobowości oraz formy prowadzenia zajęć. Bez względu na to, który trener będzie prowadził szkolenie, dajemy Państwu gwarancję, że wszyscy z naszych trenerów są praktykami sprzedaży i posiadają wieloletnie doświadczenia minimum na stanowiskach menedżera lub dyrektora sprzedaży. Wszyscy z naszych trenerów pracowali minimum 10 lat w działach sprzedaży, byli sprzedawcami, menedżerami sprzedaży, dyrektorami działów handlowych, niektórzy byli szefami działów zakupów (np. w sieciach). Wszystko to daje Państwu pewność, że zajęcia poprowadzi ktoś to zna się na sprzedaży.
Cele szkolenia
- poznasz w jaki sposób twój klient odbiera świat i co z tego wynika dla procesu sprzedaży,
- dowiesz się jak postępować z danym klientem, aby zrealizować transakcję,
- nauczysz się dobierać komunikat, aby trafiał w punkt – dokładnie w potrzebę klienta i jego typ psychologiczny.
O szkoleniu
Oprócz znajomości własnych produktów, warto orientować się, kim jest nasz klient i czym się kieruje dokonując zakupu. Na szkoleniu nauczymy diagnozować poszczególne typy klientów oraz powiemy, jak z nimi postępować, aby zainteresować ich naszą ofertą. Dzięki praktycznym ćwiczeniom pokażemy typowe i bardzo proste wskazówki, nauczymy jak komunikować się z czerwonym cholerykiem, a na co zwraca uwagę niebieski analityk. Co zrobić, jeżeli klient nastawiony jest na dążenie lub unikanie. Dzięki wiedzy poznanej na szkoleniu uczestnicy będą skuteczniej prezentować oferty, dopasowując przekaz do typu swojego klienta.
Informacje organizacyjne
Grupa uczestników – max. 15 osób
Szkolenie trwa 2 dni (ok. 16 godzin)
Szkolenie prowadzi: 1 trener – praktyk sprzedaży
Miejsce: dowolne, wskazane przez klienta
Szkolenie certyfikowane
Organizator
Blended learning (sala szkoleniowa + online)
Zdobądź certyfikat szkolenia
- Po ukończeniu szkolenia, otrzymasz certyfikat ukończenia szkolenia w formie papierowej.
- Certyfikat jest dowodem ukończenia jednego z najlepszych tego
typu szkoleń sprzedażowych. - Dodatkowo po ukończeniu szkolenia handlowego, otrzymasz
potwierdzenie umiejętności sprzedażowych w sieci LinkedIn!
Zobacz ramowy program szkolenia
MODUŁ 1: Typologia klientów – aspekt psychologiczny
Wiedza o tym, kim jest nasz klient, jak postępuje, co go motywuje, jak prowadzić dialog – to jedne z informacji, którymi może dysponować sprzedawca. Ten moduł pozwoli uczestnikom dowiedzieć się, z jakim klientem mają do czynienia oraz jak postępować z danym klientem, aby zrealizować transakcję. Introwertyk, czy ekstrawertyk, choleryk, czy melancholik. A może sangwinik? Tego właśnie uczestnik dowie się z modułu. W module m.in. takie zagadnienia jak:
- Wymiar: Introwersja vs Ekstrawersja oraz wymiar: Logika vs Emocje.
- Typologia Klienta MIX (połączenie typologii – G. Jung oraz PEN ).
- Charakterystyka oraz jak sprzedawać typowi: Czerwony Choleryk.
- Charakterystyka oraz jak sprzedawać typowi: Żółty Sangwinik.
- Charakterystyka oraz jak sprzedawać typowi: Zielony Melancholik.
- Charakterystyka oraz jak sprzedawać typowi: Niebieski Analityk.
MODUŁ 2: Typologia klientów – aspekt gotowości do zakupu
Wydawać by się mogło, że sprzedaż jest „zerojedynkowa” – albo ktoś jest na tak, albo nie chce kupić. Niestety tych na „tak” jest wielokrotnie mniej niż tych na „nie”. Między tymi dwoma stanowiskami jest jednak wiele osób, które mniej lub bardziej się wahają lub są obojętne. Sprzedawca może więcej sprzedać jeśli swoje działania dostosuje do danego typu klienta. Moduł dotyczy podziału klientów na typy wg ich gotowości do zakupu. W module m.in. takie zagadnienia jak:
- 5 typów klientów wg ich gotowości do zakupu (tak, może tak, obojętność, raczej nie, nie).
- Typologia klientów – statystyka/rozkład w populacji.
- 5 typów klientów wg ich gotowości do zakupu a czas.
- Sprzedawca vs dany typ Klienta.
- Kluczowe umiejętności sprzedawców vs 5 nastawień klienta do zakupu.
- Najbardziej pożądane cechy w sprzedaży opartej o model 5 typów klientów.
MODUŁ 3: Filtry percepcji Klienta wspierające sprzedaż
Moduł przybliża zagadnienie metaprogramów ludzkich – nieuświadomionych filtrów myślenia, które biorą udział w procesie podejmowania decyzji i decydują, na których treściach koncentrujemy uwagę. Drugim poruszanym aspektem jest wiedza z zakresu organizowania i wysyłania informacji przez ludzi oraz procesu dopasowania się. Dzięki umiejętności diagnozy profilu klienta i dopasowania przekazu do konkretnego przypadku, uczestnicy zwiększą swoją skuteczność w prowadzeniu klienta. W module m.in. takie zagadnienia jak:
- Filtr percepcjij: ja-inni.
- Filtr percepcjij autorytet wewnętrzny-zewnętrzny.
- Filtr percepcjij : dążenie-unikanie.
- Filtr percepcjij : ogólny- szczegółowy.
- Filtr percepcjij : podobieństwa i różnice.
MODUŁ 4: Systemy reprezentacji
Każdy z nas na swój sposób przechowuje, koduje i analizuje docierające do nas informacje. Główne typy takich preferencji w psychologii nazywamy systemami reprezentacji i dzielimy ludzi charakteryzujących się daną preferencją na 3 główne typy. W module uczestnicy dowiedzą się, w jaki sposób człowiek odbiera świat i co z tego wynika dla procesu sprzedaży. W module m.in. takie zagadnienia jak:
- System reprezentacji wzrokowców.
- System reprezentacji słuchowców.
- System reprezentacji kinestetyków.
- Zestawienie kluczowych cech każdego z systemów reprezentacji.
- dostosowanie, czyli ten sam przekaz wypowiedziany inaczej.