Szkolenie zamknięte (nie mniej niż 10 osób)

Rekrutacja zespołu handlowego

Jak budować zespół, który sprzedaje



trenerzy hayes e1578659838923

Trener prowadzący szkolenie

W zależności od specyfiki Państwa branży, potrzeb, oczekiwań odnośnie tego jak szkolenie ma być poprowadzone, będziemy rekomendować odpowiedniego trenera z naszej grupy trenerskiej. Zdajemy sobie sprawę, że każda grupa uczestników szkolenia ma inne doświadczenia, inne oczekiwania oraz inną dynamikę. Dlatego też, wierzymy, że tym samym dla każdej grupy należy dobrać innego trenera, nie tylko pod względem doświadczeń, stanowisk które obejmował wcześniej ale co równie ważne, jego energii,, osobowości oraz formy prowadzenia zajęć. Bez względu na to, który trener będzie prowadził szkolenie, dajemy Państwu gwarancję, że wszyscy z naszych trenerów są praktykami sprzedaży i posiadają wieloletnie doświadczenia minimum na stanowiskach menedżera lub dyrektora sprzedaży. Wszyscy z naszych trenerów pracowali minimum 10 lat w działach sprzedaży, byli sprzedawcami, menedżerami sprzedaży, dyrektorami działów handlowych, niektórzy byli szefami działów zakupów (np. w sieciach). Wszystko to daje Państwu pewność, że zajęcia poprowadzi ktoś to zna się na sprzedaży.

Cele szkolenia

  • dowiesz się jak prowadzić szybką, możliwie niedrogą i bezbłędną rekrutację w czasach niedoboru pracowników,
  • nauczysz się, jak przyciągnąć do swojego zespołu prawdziwe talenty, zapewnić im środowisko do rozwoju i realizacji celów biznesowych,
  • poznasz 10 podstawowych zasad prawidłowego wdrożenia (onboardingu) nowego pracownika,
  • dowiesz się jak rozpoznać sygnały ostrzegawcze oraz unikać błędów i pułapek podczas rekrutacji,

O szkoleniu

Ostatnie dane pokazują rekordowo niski poziom bezrobocia, co oznacza, że ta sama liczba pracodawców stara się pozyskać malejącą grupę pracowników. Co więcej jest to proces długotrwały, kosztowny i nie kończy się wraz z podpisaniem umowy, bo nowego pracownika trzeba jeszcze wdrożyć, wyszkolić i utrzymać w firmie. Aby proces rekrutacji przebiegał sprawnie, z zachowaniem możliwie niskiego ryzyka błędu rekrutacyjnego, warto poznać sprawdzone sposoby na przyciągnięcie, wdrożenie i utrzymanie w firmie tych, którzy pracują na sukces firmy i swojego menedżera.

Informacje organizacyjne

Grupa uczestników – max. 15 osób
Szkolenie trwa 2 dni (ok. 16 godzin)
Szkolenie prowadzi: 1 trener – praktyk sprzedaży
Miejsce: dowolne, wskazane przez klienta
Szkolenie certyfikowane
Organizator

Blended learning (sala szkoleniowa + online)

Szkolenie może być realizowane w formie Blended Learning metodzie szkoleniowej, łączącej szkolenie z trenerem na sali szkoleniowej, a następnie szkoleniem Online. Będziesz miał okazję uczestniczyć w dwóch dniach zajęć na sali szkoleniowej oraz po szkoleniu otrzymasz dostęp do platformy SalesOn.pl wraz z dodatkowym szkoleniem Online z podobnego obszaru tematycznego. To tak jakbyś zgłosił się nie na jedno, a na dwa różne szkolenia.

Zdobądź certyfikat szkolenia

  • Po ukończeniu szkolenia, otrzymasz certyfikat ukończenia szkolenia w formie papierowej.
  • Certyfikat jest dowodem ukończenia jednego z najlepszych tego
    typu szkoleń sprzedażowych.
  • Dodatkowo po ukończeniu szkolenia handlowego, otrzymasz
    potwierdzenie umiejętności sprzedażowych w sieci LinkedIn!

Zobacz ramowy program szkolenia

MODUŁ 1:  Rekrutacja w dziale sprzedaży
Moduł w 100% poświęcony zagadnieniu rekrutacji sprzedawców do działu sprzedaży. Pozwoli on menedżerom sprzedaży, którzy sami rekrutują swoich sprzedawców na zdobycie wysokich kompetencji rekrutacyjnych, które z były domeną działu HR lub profesjonalnych rekruterów z zewnętrznych firm rekrutacyjnych. Dzięki temu menedżer będzie bardziej świadomie dobierał członków swojego zespołu minimalizując skutki nietrafionych rekrutacji. W module m.in. takie zagadnienia jak:

  • Etapy rekrutacji i selekcji.
  • Profil kandydata i selekcja wstępna (weryfikacja życiorysu i listu motywacyjnego).
  • Rozmowa kwalifikacyjna – nadrzędne złożenia/ przygotowanie do przeprowadzenia.
  • Techniki zadawania odpowiednich pytań rekrutacyjnych.
  • Przykłady sprawdzających pytań rekrutacyjnych.
  • Podejmowanie decyzji o kandydacie.
  • Sygnały ostrzegawcze, błędy i pułapki podczas rekrutacji.

MODUŁ 2: Wdrożenie sprzedawcy do pracy – onboarding
Moduł będący kontynuacja modułu o rekrutacji. Wiele firm nawet jeżeli zrekrutuje dobrego kandydata, marnuje jego potencjał ze względu na brak lub zły proces wdrożenia tego sprzedawcy do pracy. Źle przeprowadzone wdrożenie nowoprzyjętego sprzedawcy skutkuje utrwalaniem w nim złych nawyków, braku trzymania się zasad lub standardów pracy lub po prostu niskimi wynikami sprzedaży spowodowanymi nieznajomością standardów sprzedażowych w firmie. W module m.in. takie zagadnienia jak:

  • Zasady oraz elementy składowe prawidłowego wdrożenia (onboardingu).
  • 10 podstawowych zasad prowadzenia treningu wdrożeniowego.
  • Cele stawiane podczas treningu wdrożeniowego.
  • Style uczenia się nowoprzyjętych osób oraz wpływ środowiska wdrożeniowego.
  • Cykl treningu wdrożeniowego (WDZO).

MODUŁ 3: Budowanie efektywnego zespołu sprzedaży
Każdy menedżer sprzedaży, gdy już zrekrutuje odpowiednich kandydatów do działu sprzedaży, oraz zaraz po tym jak już ich wdroży oraz „wytrenuje” stanie przed wyzwaniem – Jak z tej grupy ludzi zbudować efektywny zespół? Ten moduł pozwoli ci zdobyć kompetencje niezbędne do przekształcania grupy indywidualistów w jeden, sprawny i efektywnie działający zespół sprzedaży. W module m.in. takie zagadnienia jak:

  • Wypełnienie testu.
  • Poznanie zalecanych wartości w każdym z 12 zachowań.
  • Nauczenie się, jak zmienić swój egogram.
  • Jak rozwijać zachowania korzystne.
  • Jak redukować wpływ zachowań niekorzystnych.
  • Zrozumienie, jak wynik testu wpływa na ich sposób kierowania podwładnymi.

MODUŁ 4: Role sprzedawców w zespole a ich efektywność
Obecnie, jednym z najtrudniejszych zadań jakie stoją przed menedżerem sprzedaży jest zarządzanie podległym zespołem. Aby efektywnie zarządzać sprzedawcami, kluczowe jest aby w pierwszej kolejności rozpoznać jaki typ reprezentuje każdy z nich oraz jaką rolę pełni w zespole. W tym module uczestnicy poznają typologie sprzedawców oraz ich ról zespołowych. Dzięki temu będą potrafili skutecznie realizować cele i rozwijać swój zespół sprzedażowy w oparciu   o dany typ sprzedawcy, oraz rolę jaką powinien pełnić w zespole. W module m.in. takie zagadnienia jak:

  • Typy sprzedawców (myśliwy – ogrodnik).
  • Typy sprzedawców wg ich umiejętności obsługi klientów.
  • 9 ról zespołowych wg Belbina.
  • Modele ról zespołowych.

MODUŁ 5: 9 ról zespołowych  wg M. Belbina
Łatwiej stworzyć idealny zespół niż sprawić aby jedna osoba łączyła w sobie wszystkie cechy „idealnego”’ menedżera lub sprzedawcy. Uczestnicy nauczą się jak w praktyce wykorzystać w pełni potencjał swojego zespołu i osiągać jeszcze wyższe wyniki sprzedaży, w oparciu  o Model Ról Zespołowych Belbina. Największe sukcesy w sprzedaży odnoszą zespoły, w których wszystkie wskazane role są przez kogoś pełnione. Uczestnicy dowiedzą się jakie kroki należy wykonać, aby zwiększyć efektywność zespołu. W module m.in. takie zagadnienia jak:

  • Wykorzystanie modelu ról zespołowych Belbina.
  • Tworzenie zrównoważonego zespołu.
  • Role zespołowe Belbina – 3 kategorie.
  • Role zespołowe Belbina – 9 ról w 3 kategoriach.
  • Role w różnych fazach zadań zespołowych.
  • Stosowanie modelu Belbina.

MODUŁ 6: Informacja zwrotna – feedback
Moduł o tym, czym jest informacja zwrotna, jak jej udzielać i jak ją przyjmować. W trakcie modułu uczestnik dowie się  co zrobić, aby feedback koncentrował się na myśleniu skierowanym w przyszłość, a wgląd w przeszłość służył głównie do analizy tego, co jest mocną stroną pracownika. Ten moduł poświęcimy efektywnemu wykorzystaniu jednego  z niezwykle użytecznych narzędzi menedżerskich, jakim jest informacja zwrotna. W module m.in. takie zagadnienia jak:

  • Czym jest informacja zwrotna i po co jej używamy.
  • Korzyści płynące z dobrze przekazanej informacji zwrotnej.
  • Zasady przekazywania informacji zwrotnej.
  • Proces udzielania informacji zwrotnej.
  • Typy komunikatów w informacji zwrotnej (pozytywny/negatywny).
  • „Kanapka” – technika informacji zwrotnej.

Opinie uczestników

Ćwiczenia oraz gry sprzedażowe wymagały od uczestników bezwzględnego zaangażowania, jednocześnie pozwoliły uczestnikom dokonać obiektywnej oceny umiejętności sprzedażowych stanowiących podstawę efektywnej pracy.
Jakub Krasicki, Dyrektor Działu Sprzedaży
Virgin Mobile
Powierzyliśmy firmie McHayes&StewardGroup rozwój naszego działu handlowego. Dzisiaj możemy śmiało potwierdzić, iż był to bardzo dobry wybór. Naszą współpracę oceniam jako bardzo owocną i efektywną.
Artur Juszczyński, Country Sales Manager
BASF Polska
Z prawdziwą przyjemnością informujemy, że uczestnicy bardzo wysoko oceniali profesjonalizm zaangażowanego przez McHayes&StewardGroup trenera. Równocześnie, z całą odpowiedzialnością, polecam Państwu szkolenia sprzedażowe firmy McHayes&StewardGroup.
Maria Kochalska, Dyrektor Handlowy
Haribo
Bardzo wysoko oceniamy poziom merytoryczny szkoleń, zaangażowanie trenera i firmy na każdym etapie współpracy. (…). Polecam szkolenia sprzedażowe McHayes&StewardGroup. To sprawdzony partner szkoleniowy.
Dorota Kulikowska, Learning for Development Manager
L'Oreal Polska
Bardzo wysoko oceniam poziom merytoryczny szkoleń realizowanych przez trenerów McHayes&StewardGroup i szczerze polecam tę firmę jako sprawdzonego partnera szkoleniowego.
Marta Pogorzelska, HR Business Partner
Tchibo Warszawa
Z całą pewnością mogę polecić McHayes&StewardGroup wszystkim firmom, które traktują szkolenia jako nieodłączny element wzmacniania własnej konkurencyjności na trudnym rynku FMCG.
Marta Pokutycka, Koordynator Komunikacji
Cadbury Wedel

Te szkolenia również mogą Cię zainteresować:

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.